reklama

Internetový vs. kamenný obchod

V predvianočnom období sa aj na Slovensku začínajú viac než inokedy využívať služby internetových obchodov. Na pohľad je všetko jasné – internetový na rozdiel od kamenného je výhodnejší, lacnejší, flexibilnejší. Že aj na internete platia úplne rovnaké pravidlá a necnosti ako v obchodoch kamenných som sa presvedčil z vlastnej skúsenosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Plánoval som kúpiť nejaké príslušenstvo k svojmudigitálnemu fotoaparátu Canon PowerShot S3IS. Išlo mi konkrétne o makropredsádku, telekonvertor a širokouhlý konvertor, slnečnú clonu s konverznýmadaptérom na prichytenie uvedených komponentov a polarizačný filter.A tak som na Google postupne zadával typové označenie jednotlivýchvýrobkov a hľadal najvýhodnejšiu cenovú ponuku. A nevychádzal somz úžasu!

Najlacnejšia ponuka, akú som našiel v jednominternetovom obchode na všetky tieto výrobky dokopy, bola niečo cez12 000,- Sk, v najdrahšom obchode boli ponúkané tie isté výrobky zasúhrnnú cenu viac než 28 000,- Sk. Ponuka slovenského zastúpenia výrobcusa pohybovala niekde v strede medzi týmito dvoma cenami a aj cenyostatných obchodov oscilovali medzi týmito dvoma ponukami. Nechcel som veriťvlastným očiam. Šestnásťtisícový rozdiel v cene rovnakého tovaru už asistojí za tú námahu prebehnúť na internete viac ponúk. A to ešte musímpodotknúť, že som porovnával len ceny prvých asi pätnástich vygúglenýchobchodov, ďalej sa mi jednoducho nechcelo porovnávať – číselný rad ďalšíchstrán s ponukami Google bol dlhý a odradil ma hneď na začiatku.A tiež musím podotknúť, že niektoré z hľadaných komponentov boliv ponuke iných obchodov ešte lacnejšie než tie, ktoré boli ponúkanév rámci najlacnejšej súhrnnej ceny, no tých 200 – 300 korún ďalšiehoušetrenia mi už nestálo za to, aby som objednával v dvoch rôznychobchodoch. Výrobky som si objednal a v ponúkanej lehote mi bolidoručené úplne zadarmo kuriérom, ktorý rozvážal tovar firmy po celom Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Desím sa ekonomických údajov a všetko, čo súvisís obchodnými pojmami, je pre mňa španielskou dedinou. No môj sedliackyrozum mi hovorí, že to nemôže byť úplne v poriadku, keď je rozdielv cene jedného a toho istého výrobku viac než 130 %. Takže mojapredvianočná rada znie – porovnávajte aj ponuky internetových obchodov. Nestojíto námahu behania po celom meste ako v prípade ponuky obchodov kamenných a určitesa to oplatí.

Milan Barlog

Milan Barlog

Bloger 
  • Počet článkov:  308
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Starnúci muž s očami dieťaťa a dušou pubertiaka, ekológ. Zoznam autorových rubrík:  Z prírodyZápisník strážcuKrajinaAlternatívyÚletySúkromnéČierna kronika

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu