reklama

Deň ako každý iný

Dnešný deň bol plný zlých a smutných správ z nášho životného prostredia. Ráno som si prečítal o prúseroch v štátnej ochrane prírody, o ktorých sme mnohí tušili, a teraz sa potvrdili v plnom rozsahu. V rámci Dňa vody som sa dozvedel o neplnení povinností obcí v oblasti budovania kanalizácie a čističiek odpadových vôd. Potom mi zavolala redaktorka regionálneho denníka, či viem dačo o nelegálnej skládke odpadu pri Lieskovanoch, na ktorej je čerstvo nasypaná stará škridľa z celej strechy. Vedel som, spoločne sme sa jeden druhého pýtali, ako je možné, že v obci nik nevie, kto menil strechu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Popoludní zazvonili na Správe Národného parku Slovenský raj v Spišskej Novej Vsi dve dievčatá s malou kartónovou škatuľou. Doniesli netopiera... so zaujímavým príbehom. Nebojácne ho vydrapili partii starších chalanov, ktorí sa netopiera na brehu Hornádu na neďalekom sídlisku Mier pokúšali utopiť vo vode. „...oni ubližujú aj inokedy, na brannom trápili hada...“ sťažovali sa dievčatá. Neboli si isté, či tvor nie je zranený... boli s ním u neďaleko sídliaceho veterinára, ktorý im dal krabicu od liekov a poslal ich za nami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netopiera sme vyniesli do záhrady, aby sme ho nemuseli prípadne naháňať po kanceláriách. Krásny raniak hrdzavý, charakteristický obyvateľ panelákových sídlisk, osídľujúci v početných kolóniách škáry medzi panelmi, sa neochotne vyškriabal z krabice a po krátkom presviedčaní sa uvelebil na zvyšok dňa na kmeni borovice. Nevyzeral byť poranený, dievčatá ho zjavne zachránili skôr, než mu chalani stihli ublížiť.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Tešil som sa, priznám sa bez mučenia – v tomto svete plnom zlých správ a nelichotivých obrazov nášho životného prostredia výskyt takýchto dievčat poteší. Dostali od nás nejaké propagačné materiály, skladačky o netopieroch... a odišli. Úplne som sa ich zabudol opýtať na mená, odkiaľ sú, do akej školy chodia... ak to bude čítať niekto, kto ich pozná, dajte im, prosím, vedieť, nech sa kedykoľvek zastavia. Radi ich na správe uvítame.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Myslel som si, že som si dobré správy na dnes vyčerpal... a ani som už žiadne nečakal... kým som sa teraz večer nedozvedel, že som sa stal dedom :-)

Foto M. Barlog

Milan Barlog

Milan Barlog

Bloger 
  • Počet článkov:  308
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Starnúci muž s očami dieťaťa a dušou pubertiaka, ekológ. Zoznam autorových rubrík:  Z prírodyZápisník strážcuKrajinaAlternatívyÚletySúkromnéČierna kronika

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu