reklama

Slová, ktorých nikdy nie je dosť

Mal som ťažšie obdobie, záver semestra a hŕba iných vecí sa mi nakopila, a popri tom mnoho vecí v spoločnosti, na ktoré by sa oplatilo reagovať, ktorými som žil, premýšľal nad nimi, len som nemal čas a sily dať ich na papier. Teraz to urobil za mňa niekto iný lepšie, než by som bol schopný urobiť to kedykoľvek sám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

K cirkvi a náboženstvumám oddávna vyhranený vzťah, ktorý tu nechcem prezentovať aj vzhľadom na to, žeide o dlhodobo kontroverznú tému medzi veriacimi a neveriacimi blogermi.Vzťah k Bohu je predsa osobnou vecou každého z nás a to, čo sapovažuje za sprostredkovanie božej vôle na zemi, ma nijako neoslovuje. Výnimkasa, našťastie, občas nájde.

Ján Krstiteľ Balázs nie jemeno neznáme. Prvý krát som sa s ním stretol v rozhlasovom vysielanípri návšteve Bratislavy, keď v nedeľu pri obede na stanici, ktorú u násna východe nechytáme, venoval svoju päťminútovku všetkým, čo chceli počúvať.Naježený predstavou vymývania mozgov som mal už vopred znechutenú porciu šnicľaso šalátom, ale po prvých slovách som na ten obed hádam aj zabudol. Prihovorilsa mi človek, vraviaci mojimi slovami, mysliaci ako ja, približujúci mi veci,ktoré mňa samotného trápia a z ktorých nenachádzam východisko. Najmäpreto, že to sú veci, v ktorých sa často sám nevyznám, nemám v nich jasno.Odvtedy som si pri každej príležitosti vypočul jeho slová či prečítal riadky odneho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz mi však pán Balázsponúkol svoj pohľad na vec, v ktorej sa náhodou vyznám celkom dobre a mámna ňu úplne vlastný názor. V sobotnom SME v rubrike na poslednej strane„Dnes píše“ pod názvom „Aký vzduch chceme v budúcnosti dýchať?“. Až somdýchať zabudol. Jasne, vecne, bez zbytočných slov. Zreteľnou paralelou medzičasom nedávnym a časom dnešným ukázal biedu súčasnej politickej situáciena probléme, ktorý je každému z nás blízky a nevyhne sa mu, či sa mu topáči alebo nie. Vzduch dýchame všetci, nikto z nás sa bez neho nezaobíde a niksi za žiadne peniaze nekúpi čistý vzduch na dýchanie pre celý zvyšok svojhoživota. Pán Balázs si na rozdiel od mnohých z nás zreteľne pamätá, ako tobolo s Mochovcami za Mečiara a tak jasne vidí, v čom sa Ficovavláda od tej Mečiarovej vôbec nelíši. Vidí, čo sa nedá nevidieť – že náš –rozumej vládny – záujem o pôvodné kvóty emisií Európskej komisie jeneobhájiteľný, nemorálny, neetický. To je rozmer, ktorý v ekonomickom kalkulovanístále chýba a pán Balázs si ako človek duchovného zamerania svoj postojobhajuje logickými a nevyvráteľnými argumentmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to názor, aký v našejspoločnosti chýba. Stojí nad často nezmieriteľnými názormi táboraenvironmentalistov a developerov, ekonómov, priemyselníkov, skrátka technokratov.Jediné, čo by som k jeho slovám ešte dodal, je konštatovanie scestnosti,že vládnu žalobu Európskej komisie predniesol a obhajoval minister –životného prostredia. To je jeden z najvypuklejších dokladov tejto doby,že slová Jána Krstiteľa Balázsa majú kde nachádzať odozvu. Nielen u pána ministra,ale u všetkých, čo chcú rozmýšľať.

Pre tých, čo majúpredplatený prístup - http://www.sme.sk/c/3127654/Aky-vzduch-chceme-v-buducnosti-dychat.html,ostatní si musia vyhľadať tlačené vydanie SME 3. 2. 2007.

Milan Barlog

Milan Barlog

Bloger 
  • Počet článkov:  308
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Starnúci muž s očami dieťaťa a dušou pubertiaka, ekológ. Zoznam autorových rubrík:  Z prírodyZápisník strážcuKrajinaAlternatívyÚletySúkromnéČierna kronika

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu